مشكل رايج در باتري ماشين

انواع باتري خودرو

مشكل رايج در باتري ماشين

رايج ترين شكل خرابي  باتري خودروها يك باتري تخت است. باتري مسطح يكي از شايع‌ترين دلايل خراب شدن باتري هاي اتومبيل كه احتمالاً بي ثبات ترين مولفه در ماشين هستند، و خراب شدن آنها خيلي طول مي‌كشد، آن‌ها فقط چند سال عمر مفيد دارد و به دليل مواردي مانند استفاده نادرست خوردگي و اتصالات معيوب، سريعتر از بين مي‌روند مشكلات باتري مي‌تواند به سرعت از مشكلات آلترناتيو ناشي شود. اگر گزينه جايگزين باتري شما خراب است، ديگر قادر به شارژ باتري شما نخواهد بود. نقص باتري به ندرت در اثر نقص كار در كارخانه ايجاد مي شود، قدرت لوازم جانبي سنگين هنگام رانندگي از مسافت كوتاه، مانع از شارژ دوره‌اي كاملا اشتباه شده مي‌شود كه براي ماندگاري باتري اسيد سرب بسيار مهم است. يكي از دلايل اصلي خرابي باتري، طبقه‌بندي اسيد است.

الكتروليت موجود در باتري طبقه‌بندي شده در قسمت پايين متمركز شده و باعث مي شود نيمي از قسمت بالاي سلول از نظر اسيد، ضعيف باشد. اين اثر شبيه به يك فنجان قهوه است كه در آن شكر در انتها جمع مي‌شود، وقتي كه پيشخدمت فراموش مي‌كند قاشق هم زن را بياورد. اگر باتري كم باشد (زير ۸۰ درصد) باتري ها تمايل به طبقه بندي ندارند و هر فرصتي براي دريافت شارژ كامل ندارند. رانندگي  راه دور در حين اجراي برف پاك كن، شيشه جلو و بخاري برقي در اين امر نقش دارد. طبقه بندي اسيد باعث كاهش عملكرد كلي باتري مي شود. طبق گفته اكثر كارشناسان خودرو باطري خودرو مي‌تواند تا ۵ سال با مراقبت مناسب تعمير و نگهداري مناسب و بسته به مارك آن ادامه داشته باشد. باتري هاي خودرو مانند ساير انواع باتريها قابل شارژ هستند، اما منبع قابل تجديد انرژي نيستند. دقيقا مانند باتري هاي تلفن همراه و لپ تاپ شما در نهايت باتري هاي ماشين خراب مي شوند، و پس از سالها استفاده نياز به تعويض دارند. با اين حال، ميانگين عمر باتري خودرو به دليل برخي مشكلات مي‌تواند كوتاه تر از حد انتظار باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد